تعمیر کرکره برقی

بدانید که تعمیر کرکره برقی نیاز به دانش و تخصص مختص به خود را دارد. کرکره های برقی در حال حاضر راه خود را به بسیاری از مغازه ها و خانه ها باز کرده ‌اند. یکی دیگر از دلایل مصرف زیاد کرکره های برقی تامین شدن امنیت است بنابراین اگر به هر علتی کرکره برقی خراب شود لازم است به سرعت به تعمیرات کرکره برقی بپردازیم، فراموش نکنید که شما یک تعمیرکار یا سرویس کار کرکره برقی نیستید و بهتر است برای حفظ هزینه و سلامتی خود، کار تعمیر  و سرویس کرکره برقی خود را به گروه نصب و راه اندازی کرکره برقی برکا کالا بسپارید. در بعضی موارد مشتریان از کرکره های قدیمی استفاده می کنند به خاطر همین هزینه تعمیر و سرویس کرکره برقی های قدیمی و زمانی که صرف آن می شود بسیار بالاتر از نصب یک کرکره برقی جدید است به همین خاطر می بایست کرکره قدیمی با کرکره برقی اتوماتیک جدید تعویض شود.

  • تعمیر برد و چشمی کرکره برقی

  • تعمیر موتور کرکره برقی

  • تعمیر اتصالات کرکره برقی

  • تعمیر ریموت کرکره برقی

  • تعویض و یا تعمیر انواع قطعات

  • تعمیر متعلقات کرکره برقی

تعمیر کرکره برقی

بیشترین مشکلات کرکره برقی

مشکل درب های کرکره برقی

درب کرکره های برقی جزو مهمترین قسمت‌ های آن می باشد این درها به علل مختلفی به مشکل بر خواهند خورد که نمی شود ایراد دقیقی را برای آن ذکر کرد زیرا با ایجاد مشکل در هر قسمتی از کرکره، اولین بخشی که از کار می افتد، درب آن می باشد.  در صورتی که به هر دلیلی درب کرکره برقی شما با مشکل مواجه شود یا به طور کامل از کار بیفتد بهترین راه این است که تعمیر کرکره برقی خود را به تعمیرکاران متخصص ما بسپارید. لازم است از تعمیر شخصی یا تعمیر کرکره برقی توسط افراد غیر ماهر صرف نظر نمایید تا مجبور به پرداخت هزینه اضافی نشوید.

تمام شدن یا کم شدن باتری ریموت کرکره برقی

از جمله مشکلات معمول که با پرداخت نمودن کمترین میزان هزینه قابل رفع است تمام شدن باتری ریموت می باشد. در صورتی که پس از تست نمودن ریموت باز هم مشکل برطرف نشده باشد لازم است به تعمیرکار کرکره برقی مراجعه نمود.

خرابی و ایراد در گیرنده های کرکره برقی

از عوامل دیگری که سبب عدم فعالیت صحیح کرکره های برقی می شود وجود خرابی و مشکل در گیرنده درب آن می باشد شما می توانید جهت پی بردن به مشکل در گیرنده به این موضوع دقت نمایید که هنگامی در گیرنده درب ایراد وجود داشته باشد اگر ریموت یا فرستنده را به کار بگیرید به درستی عمل خواهد کرد اما اتفاقی در سمت گیرنده نخواهد افتاد علاوه بر آن می توانید با فشار دادن دکمه ریموت و بررسی نمودن صدا در فرستنده اطمینان کامل از این موضوع حاصل نمایید.

خرابی یا جدا شدن اندکپ یا کپس کرکره برقی

اندکپ از جمله قطعات مهمی است که در کرکره برقی به کار رفته است. وظیفه این قطعه به حرکت در آوردن درب کرکره برقی می باشد در صورتی که اندکپ به خرابی یا مشکل بر بخورد جهت تعمیر آن نیاز به کمک تعمیرکار متخصص است وجود خرابی در اندکپ سبب ایجاد نقص در روند رول شدن درب ها می شود در صورتی که این قطعه نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد لازم است سریع مشکل مربوطه رفع گردد توصیه می شود جهت تعمیر کرکره برقی از متخصص این کار کمک گرفته شود.

خرابی در موتور های کرکره برقی

اصلی ترین و اساسی ترین قطعه کرکره های برقی موتور آن می باشد که این قطعه بسیار دیر به مشکل خواهد خورد در صورتی که این قطعه با مشکل یا خرابی مواجه شود لازم است در کمترین زمان ممکن آن را تعمیر یا تعویض نمود این قطعه به دلایل مختلفی می تواند دچار خرابی و مشکل شود که استفاده ناصحیح از کرکره یکی از این دلایل است. جهت تعمیر کرکره برقی که موتور آن دچار مشکل شده است لازم است با تعمیرکاران متخصص تماس گرفته شود توصیه می شود که تعمیر این قطعه را به دست افراد کم تجربه نسپارید.

قطع شدن برق و وجود اختلال در منبع تغذیه کرکره برقی

قطع شدن برق نیز از جمله عواملی است که سبب ایجاد مشکل در کارکرد کرکره های برقی خواهد شد این مشکل می‌ تواند به دلیل بروز هر اختلال یا مشکلی در فیوز و منبع تغذیه نمایان گردد اگر فرستنده به درستی کار خود را انجام دهد و صدای موتور نیز به گوش میرسد اما درب کرکره باز و بسته نشود به معنی وجود ایراد در قسمت برق کره می باشد.

اختلال و خرابی در برد اصلی کرکره برقی

برد اصلی از مهمترین قطعات کرکره ها می باشد که در دیگر دربهای اتوماتیک نیز این قطعه اهمیت زیادی دارد امکان خراب شدن برد اصلی بسیار کم است اما گاهی اوقات شرایط خاصی همانند استفاده ناصحیح، سبب بروز این مشکل خواهد شد در زمان تعمیر کرکره برقی اگر برد آن دچار مشکل شده باشد لازم است این کار را تنها به دست تعمیرکار مجاز بسپارید.

دیگر عواملی که سبب عملکرد نادرست کرکره برقی می‌شود کدام است؟

علاوه بر موارد ذکر شده ممکن است مواردی دیگر سبب از کار افتادن کرکره برقی گردد و باید به ناچار به تعمیر کرکره برقی پرداخت خرابی چشمی یا فتوسل کرکره برقی، خرابی باتری یا ups موتورهای کرکره برقی، فراموشی در باز کردن قفل دستی از جا قفلی، از ریل خارج شدن کرکره، سوختن برد کرکره اتوماتیک، ضربه خوردن کرکره، نصب نادرست کرکره و سقوط تیغه کرکره از عواملی می باشند که عملکرد صحیح کرکره را مختل می سازند. تعمیر کرکره برقی پارکینگ به دلیل باز و بسته شدن مکرر درب های پارکینگ در یک سری از ساختمان هایی که دارای جمعیت زیادی می باشد، بیشتر اتفاق می‌ افتد. از دلایل عمده این موضوع داغ کردن و در نتیجه خرابی موتور کرکره برقی است.

مرحله های تعمیر کرکره برقی کدام است؟

تعمیر کرکره برقی به دلیل اهمیت این وسیله در ایجاد امنیت برای ساختمان ها و مکان هایی که از آن استفاده می کنند، باید به موقع باشد در صورتی که موتور کرکره شما ایراد دارد، توصیه می‌کنیم از سپردن آن به دست افراد کم تجربه خودداری نمایید این قطعه به دلیل اهمیت آن در کرکره، تعمیر و تعویض آن هزینه بالایی خواهد داشت با این شرایط لازم است که از تعمیرکاران متخصص کمک گرفته شود مراحل سرویس و تعمیر کرکره های برقی به شرح زیر است:

  1. سرویس نمودن اتصالات عمودی و افقی
  2. تعمیر نمودن موتور کرکره در صورت وجود هرگونه خرابی
  3. چرخ ها، زنجیرها، لوله ها، یاتاقان ها و مسیر ها را روغن کاری و تنظیم نمایید
  4. تعویض فلاشر کرکره
  5. کابل های بالابر را در صورت نیاز تعمیر یا تعویض نمایید
  6. موتور را بررسی نموده در صورت لزوم آن را تعویض نمایید
  7. جایگزینی غلطک های درب پارکینگ

غلطک ها سبب حرکت آسان کرکره می شود که امکان دارد فرسوده شکسته یا خم شوند این مشکلات سبب ایجاد سر و صدا زمان باز و بسته شدن درب از کار افتادن کامل تر می شود لازم است غلتک ها را در این شرایط تعویض نمایید.

ایجاد خمیدگی در ریل کرکره

 مسیری که غلطک ها بر روی آن پایین و بالا می شوند ریل ها هستند که سبب باز و بسته شدن راحت کرکره می شود. ایجاد خمیدگی در هر یک از ریل ها عملکرد صحیحی درب پارکینگ را با مشکل روبرو می نماید و امکان دارد ریل را کاملا از کار بیندازد.

پاره شدن کابل ها

قسمت پیچیده درب سیستم قرقره و کابل آن را تشکیل می دهد. کابل ها امکان دارد پاره شوند یا از قرقره جدا گردند. با وجود اینکه کابل ها قیمت چندانی ندارند. اما تعمیر آنها پیچیده و خطرناک می باشد و نیاز به تخصص کافی دارد.

صفحه کرکره

 در بعضی موارد امکان دارد که صفحه کرکره بر اثر برخورد دوچرخه یا ماشین دچار آسیب گردد و یا بر اثر موارد دیگری خمیده شود. جهت تعمیر این مورد نیز لازم است شما از یک متخصص کمک بگیرید. 

مراحل عیب یابی کرکره برقی کدام است؟

تعمیر کرکره برقی به دلیل اینکه امنیت ساختمان و مغازه ‌ها را تأمین می‌کنند از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد به دلیل اهمیت بالای این وسیله در صورت وجود هرگونه خرابی و نفتی در عملکرد آن لازم است به موقع اقدام به تعمیر آن نمود در بعضی از مواقع امکان دارد شما زمان کافی برای برقراری ارتباط با تعمیرکار را نداشته باشید یک سری اطلاعات به شما جهت عیب یابی کرکره برقی جهان کمک می کند و خود مشکل را بیابید و آن را برطرف نمایید. ما را همراهی کنید تا مراحل عیب یابی کرکره برقی را به شما بیاموزیم

اطمینان داشته باشید که موتور کرکره برقی روشن است

در مواردی امکان دارد علت روشن نشدن کرکره برقی خاموش بودن موتور آن باشد لازم است در قدم اول منبع تغذیه و موتور کرکره را چک نمایید و پس از آن اقدام به فعال نمودن از راه ریموت کنید.

ضعیف شدن و کندی موتور کرکره برقی

بر اثر گذشت زمان امکان دارد موتور کرکره ضعیف شود یا این که خشک شود در این مواقع موتور را باز نمایید و دو سر آن را با گریس یا روغن چرب نمایید و دوباره موتور را در جای خود قرار دهید

خشک شدن مسیر ریل کرکره برقی

گاهی به دلیل خشک شدن مسیر ریل امکان دارد که کرکره بالا نیاید و رفت و برگشت تیغه ها دچار مشکل گردد در این مواقع مسیر ریل و حرکت تیغه ها باید پاکسازی شود و کمی روغن درون محفظه بزنید تمیز و روان بودن مسیر تیغه‌ها از عوامل تاثیرگذار در شیوه عملکرد درست و مناسب کرکره می باشد.

بررسی اتصالات کرکره برقی

برق کشی و اتصالات کرکره را بررسی نمایید چون در یک سری از مواقع دلیل کار نکردن کرکره می تواند به علت مشکل در اتصالات برق باشد. امکان دارد جریان برق قطع شده باشد یا فیوز پریده باشد یا اتصالات شل باشد.

استفاده مداوم و زیاد از کرکره برقی

در بعضی از موارد استفاده پی در پی و مکرر درب، سبب داغ شدن موتور و توقف فعالیت آن می گردد در این مواقع لازم است به موتور اجازه دهید تا خنک شود و سپس دوباره عملکرد آن را بررسی نمایید امکان دارد به دلیل داغ شدن موتور قطعات درون موتور دچار مشکل شوند و چرخش موتور کرکره متوقف گردد.

بررسی کردن ریموت کرکره برقی 

اطمینان حاصل نمایید که ریموت کنترل سالم است زیرا در بعضی از موارد علت خراب شدن کرکره برقی وجود نقص در ریموت کنترل است ریموت کنترل می تواند به دلیل ضرب خوردگی یا آب خوردگی از کار بیفتد این قطعه یک قطعه حساس است اگر متوجه شدید که ریموت از کار افتاده است باتری آن را تعویض نمایید اگر با تعویض باتری ریموت دوباره کار نکرد، لازم است آن را عوض کنید ریموت رابطی بین موتور و تیغه ها جهت بالا و پایین شدن کرکره برقی است.  جهت باز نمودن درب کرکره های برقی بدون استفاده از ریموت می توانید از دسته هندلی یا زنجیر خلاص کن کرکره استفاده نمایید.

تعمیر کرکره برقی

تعمیرکار یا سرویس کار کرکره برقی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

شناختن اجزای مختلف کرکره برقی از مهم ترین بخش های تعمیر کرکره برقی است در تعمیر کرکره برقی اگر شما اجزای مختلف را نشناسید نمی توانید اقدام به تعمیر این بخش ها کنید بخش های اختصاصی در تعمیر کرکره برقی شامل موتور، شفت، کاسه فنر، ناودانی و دیگر بخش ها خواهند شد و تعمیرکار کرکره برقی می داد که باید تمام اجزای آن به خوبی بررسی شود. شفت در واقع به وسیله جوش دادن وصل می شود پس اگر مشکلی در این زمینه برای تعمیرات کرکره برقی در بخش شفت باشد شما باید آن را در محل های جوش بررسی کنید پیشنهاد ما به شما این است که از یک تعمیرکار کرکره برقی خبره در این زمینه کمک بگیرید افراد بسیاری هستند که در زمینه های مربوط به تعمیر کرکره برقی فعالیت می کنند. این افراد در واقع دوره های تخصصی را در این زمینه گذرانده اند و به همین دلیل به شما کمک خواهند کرد که به آسانی کار تعمیرات را انجام دهید شما می توانید در کوتاه ترین مدت زمان و با هزینه های مناسب این تعمیرات را انجام دهید.

انواع تیغه های کرکره برقی مغازه ای کدام است؟

تیغه آلومینیومی کرکره برقی

تیغه آلومینیومی در کل کاربرد زیادی دارد این نوع تیغه‌ها، از لحاظ کیفیت‌، در درجه‌های مختلفی از جمله درجه 1، درجه 2 و درجه سه قرار دارند. انتخاب از میان کیفیت‌های مختلف تیغه‌های آلومینیومی بر اساس نیاز و سرمایه انجام می‌گیرد. عموماً جهت کرکره برقی مغازه از تیغه کرکره آلومینیوم استفاده می شود ، 

تیغه‌های گالوانیزه کرکره برقی

تیغه‌هایی که از جنس گالوانیزه هستند هم کاربرد وسیعی دارند و هم از قیمت مقرون به صرفه‌ای برخوردار هستند.

تیغه پلی کربنات کرکره برقی

تیغه‌های پلی کربنات، از لحاظ ظاهری شفاف هستند و محیط پشت و روی کرکره برقی را به وضوح نشان می‌دهند.

آیا نیاز به تعمیر کرکره برقی دارید؟

متخصصان و تکنسین های برکا کالا در سریع ترین زمان ممکن خود را به محل اعزام و شروع به تعمیر درب مورد نظر می‌کنند.

خدمات تعمیر کرکره برقی برکا کالا

تعمیر کرکره برقی ولنجک

تعمیر کرکره برقی ولنجک

تعمیر کرکره برقی ولنجک تعمیر کرکره برقی ولنجک نیاز به دانش و تخصص خود را دارد می ‌توان گفت که کرکره های برقی در حال حاضر راه خود را به ...

ادامه مطلب

تعمیر کرکره برقی جنت آباد

تعمیر کرکره برقی جنت آباد

تعمیر کرکره برقی جنت آباد تعمیر کرکره برقی جنت آباد نیاز به دانش و تخصص خود را دارد می ‌توان گفت که کرکره های برقی در حال حاضر راه خود ...

ادامه مطلب

تعمیر کرکره برقی گیشا

تعمیر کرکره برقی گیشا

تعمیر کرکره برقی گیشا تعمیر کرکره برقی گیشا نیاز به دانش و تخصص خود را دارد می ‌توان گفت که کرکره های برقی در حال حاضر راه خود را به بس...

ادامه مطلب

تعمیر کرکره برقی مغازه

تعمیر کرکره برقی مغازه

تعمیر کرکره برقی مغازه تعمیر کرکره برقی مغازه نیاز به دانش و تخصص خود را دارد می ‌توان گفت که کرکره های برقی در حال حاضر راه خود را به ...

ادامه مطلب

تعمیر کرکره برقی در تهران

تعمیر کرکره برقی در تهران

تعمیر کرکره برقی تهران تعمیر کرکره برقی تهران نیاز به دانش و تخصص خود را دارد می ‌توان گفت که کرکره های برقی در حال حاضر راه خود را به ...

ادامه مطلب