تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای

فرایند تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای یک مشکل رایج به حساب می آید که دیر یا زود همه افراد با آن مواجه خواهند شد. آشنا شدن با نکات های مربوط به تعمیرات درب اتوماتیک شیشه ای به افراد کمک می‌کند تا این درب ها را خیلی راحت تر و سریع تر از زمان معمول تعمیر و سرویس کنید. توجه کنید که در جهت تعمیرات این نوع از انواع درب های شیشه ای برقی بهتر است که شما هم از تعمیرکار درب اتوماتیک شیشه ای و تکنسین های فعال در این زمینه استفاده نمایید به صورت کلی خراب شدن هر قسمت از این دستگاه ها می تواند مشکلات زیادی را برای شما بوجود بیاورد. امروزه ما قصد داریم تا در مورد مراحل سرویس و تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای و هزینه تعمیرات با شما صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

  • تعمیر سنسور و چشمی درب اتوماتیک شیشه ای

  • تعمیر موتور درب اتوماتیک شیشه ای

  • تعمیر ریموت درب اتوماتیک شیشه ای

  • تعمیر کنترل باکس درب اتوماتیک شیشه ای

  • تعویض و یا تعمیر انواع قطعات

  • تعمیر متعلقات درب اتوماتیک شیشه ای

تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای

مهم ترین مشکلات درب اتوماتیک شیشه ای کدام است؟

باز نشدن درب اتوماتیک شیشه ای

باز نشدن درب اتوماتیک شیشه ای اولین مشکل رایجی است که خیلی از افراد با آن مواجه می شوند. بی شک دلایل مختلفی را می توان برای این خرابی اعلام کرد ولی به صورت کلی باز نشدن درب اولین مشکل رایج به حساب می آید که همه افراد حداقل یک بار با آن مواجه شده اند.

عملکرد کند درب اتوماتیک شیشه ای

عملکرد کند دیگر مشکل این مدل از انواع درب به حساب می آید. گاهی اوقات به علت وجود یک سری مشکلات خاص، عملکرد دستگاه کند می شود. یعنی درب ها به سرعت باز یا بسته نخواهند شد.

خرابی در محور های الکترونیکی و شکسته شدن قسمت های مکانیکی درب

خرابی در محور های الکترونیکی و شکسته شدن قسمت های مکانیکی به عنوان دیگر مشکلات رایج درب اتوماتیک شیشه ای به حساب می آیند.

تراز نبودن درب شیشه‌ای کشویی اتوماتیک

تراز نبودن درب ها در مسیر خود یکی از مشکلات درب اتوماتیک شیشه ای است. در این صورت شما باید درب کشویی را از مسیر خود خارج کنید، غلتک‌های بالایی درب را تراز نموده و قسمت پایینی درب را در محل خود قرار دهید. پیچ‌های تنظیم را در قسمت بالایی درب بررسی کنید و برای حرکت درب کشویی کمی آنها را بچرخانید. در پایان زمانی که درب را در جای خود قرار دادید، مجدداً پیچ‌ها را تنظیم نمایید.

باز شدن خود به خود درب های شیشه ای اتوماتیک

 در این مشکل چشمی ها فرمان می‌گیرند ابتدا باید درب چشمی را بردارید و پیچ حساسیت را مخالف عقربه ساعت بچرخانید حساسیت کم شود.

خرابی در منبع برق درب اتوماتیک شیشه ای

خرابی در منبع برق به عنوان دیگر مشکل رایج درب اتوماتیک شیشه ای است. تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای که منبع برقش با مشکل مواجه شده است می تواند یک فرآیند دشوار به حساب بیاید.

مراحل عیب یابی درب اتوماتیک شیشه ای چیست؟

هنگامی که شما در نحوه عملکرد درب اتوماتیک خود مشکلی را مشاهده کردید، نوبت به عیب یابی می رسد.  اگر عیب یابی به درستی صورت نگیرد، شما می توانید قسمت های سالم درب را نیز خراب کنید. پس، بهتر است که به صورت اصولی و درست مراحل مربوط به عیب یابی درب اتوماتیک شیشه ای را به اتمام برسانید. توجه داشته باشید که عیب یابی همیشه باید توسط افراد متخصص و تکنسین های حرفه ای صورت گیرد. ولی در شرایط خاصی که دسترسی به یک تکنسین مقدور نیست، شما می توانید یک سری موارد را خودتان به صورت دستی بررسی کنید. در لیست زیر شما می توانید مهم ترین مراحل عیب یابی درب اتوماتیک شیشه ای را مشاهده نمایید.

روشن بودن سنسورهای حرکتی درب شیشه ای

در اولین مرحله شما باید مطمئن شوید که سنسور های حرکتی درب اتوماتیک شیشه ای روشن بوده و اختلالی در آنها وجود ندارد. بهتر است که مسیر حرکت درب را نیز مورد بررسی قرار دهید. اگر چیزی جلوی حرکت درب را می گرفت آن را رفع کنید.

بررسی ریموت و باتری درب اتوماتیک شیشه ای

در مرحله بعد شما باید باتری و ریموت کنترلی اصلی دستگاه را مورد بررسی قرار دهید. باتری وظیفه تامین برق در شرایط مختلف را بر عهده دارد. خرابی باتری می تواند مشکلات جدی را برای درب ایجاد کند.

تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای

بررسی باتری پشتیبان یا یو پی اس درب اتوماتیک شیشه ای

در سومین مرحله شما باید باتری پشتیبان را بررسی کنید. گاهی اوقات شارژ باتری پشتیبان خالی می شود. در این شرایط بهتر است که درصد شارژ باتری پشتیبانی را افزایش دهید.

ریست کردن تنظیمات درب اتوماتیک شیشه ای

اگر درب شما باز یا بسته نمی شود، می توانید آن را ریست کنید. برای انجام این کار شما می توانید 14 ثانیه دکمه پاور را نگه دارید و سپس آن را روشن نمایید. معمولا مشکلات مربوط به باز و بسته نشدن درب با این روش حل می شوند. در نهایت اگر در هر کدام از قسمت های گفته شده مشکلی پیدا شد، شما باید سریعا با تکنسین تماس بگیرید و درخواست بررسی داشته باشید. توجه داشته باشید که انواع مختلف درب شیشه ای اتوماتیک همراه با تجهیزات و قطعات مختلفی در بازار عرضه می شوند. این مسئله هم می تواند بر روی فرآیند عیب یابی تاثیر گذار باشد.

مراحل تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای به ترتیب چیست؟

پس از پایان عیب یابی نوبت به تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای می رسد. برای راحت تر کردن فرآیند تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای، متخصصین این درب را به چند قسمت مختلف تقسیم کرده اند. پس از عیب یابی و مشخص شدن قطعه خراب، فرآیند تعمیر دقیقا بر روی همان قسمت خراب اعمال می شود. تغییر در قسمت های سالم می تواند آسیب های بیشتری را به این دستگاه وارد نماید. در لیست زیر شما می توانید چند مورد از قسمت های تعمیر درب شیشه ای اتوماتیک را مشاهده نمایید.

خرابی ریل و کاور اپراتور

تعمیر ریل و کاور درب اتوماتیک شیشه ای 

خرابی در ریل و کاور به ندرت صورت می گیرد. این قطعه دوام بالایی داشته و معمولا خراب نمی شود. البته که این قطعات همواره در حال حرکت بوده و به مرور زمان می توانند با مشکلات متعددی همچون ساییدگی مواجه شوند. پس احتمال خرابی آنها صفر نیست. بهترین راه برای تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای که ریل و کاورش خراب شده است، تعویض آن است. در صورتی که صدای نا هنجاری در موقع باز و بسته کردن درب به گوش می رسد ابتدا کاملا درب اتوماتیک خود را از هر گونه خام پاک نماییدو سپس ریل بالا را به دستمال مرطوب تمیز نمایید. اغلب این صدا ها به دلیل جذب گرد و غبار می باشد.

خرابی ریموت ها درب شیشه ای

تعمیر ریموت درب اتوماتیک شیشه ای 

خرابی ریموت خیلی شایع تر از دیگر مدل های خرابی به حساب می آید. ریموت درب اتوماتیک شیشه ای وظیفه کنترل آن را بر عهده دارد. اغلب باتری ریموت ها هر 6 ماه یک بار نیاز به تعویض دارند. برای جلوگیری از خرابی آنها می بایست از ورود گرد و غبار، آب و رطوبت، در معرض قرار گرفتن نور خورشید و سولفاته شدن باتری ها جلوگیری به عمل آورد. در حالتی که با فشار دادن ریموت کنترل چراغ آن روشن شده ولی فرمانی صورن نمی پذیرد، این احتمال وجود دارد که حافظه ریموت کنترل پاک‌ شده باشد و دوباره نیاز به تنظیمات مجدد حافظه باشد. دلایل احتمالی دیگری نیز وجود دارد که تشخیص و برطرف کردن ایرادات نیاز به یک متخصص مجرب دارد تا ایرادات را شناسایی کرده و بتواند ریموت کنترل ها را درصورت نیاز تعمیر یا تعویض نمایند. 

از آنجایی که این قطعه هم تعمیر خاصی ندارد، بهترین راه موجود برای رفع مشکلات مربوط به آن تعویض ریموت است. توجه داشته باشید که ایجاد اختلال در عملکرد قسمت های برقی ریموت به عنوان مهم ترین دلیل خرابی این قسمت شناخته شده است. برای تعویض یا تعمیر ریموت شما حتما باید از خدمات یک تکنسین حرفه ای استفاده کنید.

خرابی چشمی ها

تعمیر چشمی های درب اتوماتیک شیشه ای

تعمیر چشمی درب اتوماتیک شیشه را می توان به عنوان یکی از مهم ترین فرایند های تعمیراتی شناسایی کرد. تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای که چشمی اش خراب شده است کمی دشوار است. خرابی چشمی می تواند باعث شود تا درب دیگر بسته نشود. از جمله مهم ترین مراحل مربوط به تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای در چنین شرایطی می توان به بررسی فتوسل و تعمیر آن اشاره کرد. تکنسین در ابتدا درب را باز می کند. سپس فتوسل را بررسی می کند. اگر امکان تعمیر آن وجود داشت، چشمی تعمیر شده و اگر امکان تعمیر وجود نداشت تعویض می شود.
چشم های جانبی یا همان فتوسل می تواند به ایرادات وارده به سنسور های درب اتوماتیک اضافه نماید. اگر این سنسور ها دقیقا رو به روی هم قرار نگرفته باشند و یا سیمی از آن دچار قطعی و یا برش شده باشد، درب ها به صورت دایم باز می مانند و به هیچ عنوان بسته نمی شوند. این سنسور ها بسیار حساس بوده و خرابی های زیادی را در بر دارند. بهتر است به جای استفاده از فتوسل یا همان چشم میانی، از سنسور های ترکیبی استفاده کرد. در واقع این سنسور ها در همان بالای درب نصب می گردد و به طور همزمان هم کار سنسور بالا هم کار فتوسل را انجام می دهند. سنسور ها اغلب خراب نمی شوند و نیاز به رگلاژ، تمیزی و تنظیم دارند. در صورت بوجود آمدن خرابی های کوچک در سنسور ها، آن ها قابل تعمیر می باشند.

خرابی موتور درب اتوماتیک شیشه ای

تعمیر موتور درب اتوماتیک شیشه ای

تعمیر موتور درب اتوماتیک شیشه ای یک تعمیر دشوار و زمان بر به حساب می آید. موتور های به کار رفته در طراحی و ساخت درب های شیشه ای اتوماتیک انواع مختلفی دارند. موتور های مختلف ویژگی های متنوعی را در خود جای داده اند. در نتیجه، فرایند تعمیر آنها با هم فرق دارد. در صورت خرابی موتور این درب، تکنسین با استفاده از دانش غنی خود خرابی را بررسی کرده و آن را رفع می کند.

درب اتوماتیک شیشه‌ای براساس نوع درب و اندازه لت‌ها، موتورهای مختلف استفاده گشته که هرکدام از این موتورها دارای ویژگی‌ها و کارکردهای متفاوتی می‌باشند. در موارد زیر موتور درب اتوماتیک شما خراب شده است و نیاز به تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای شما دارد: با وجود تمیز بودن ریل ها در زمان باز و بسته شدن صدای مهیبی به گوش می رسد. سرعت باز و بسته شدن کم و زیاد می گردد. در هنگام باز و بسته شدن موتور به صورت هندل وار کار می کند. قدرت لازم برای باز و بسته شدن درب وجود ندارد و با کوچکترین مزاحمت می ایستد.

خرابی کنترل باکس درب شیشه ای

تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای

 تعمیر کنترل باکس درب اتوماتیک شیشه ای

کنترل باکس نیز یکی از مهم ترین قطعات به کار رفته در ساخت درب اتوماتیک شیشه ای به حساب می آید. همانطور که از اسم این قطعه پیداست، کنترل باکس وظیفه مدیریت فرمان های درب را بر عهده داشته و خرابی آن هم مشکلات جدی را برای شما ایجاد می کند. از معایب کنترل باکس می توان به نگه نداشتن اطلاعات در زمان ریست شدن اشاره نمود. در این حالت کنترل باکس می بایست دوباره برنامه ریزی گردد. 
سرعت باز و بسته شدن، تایم باز ماندن درب ها، قدرت کشش درب ها، مقدار کورس انتهایی و ابتدایی درب ها از جمله کارایی کنترل باکس ها می باشند. ریست شدن تمام این موارد، غیر عادی کار کردن درب ها و عدم ثبت تنظیمات قبلی، از به وجود آمدن مشکل درکنترل باکس خبر می دهند. کنترل باکس ها به نواسانات برق بسیار حساس می باشند و این مهم باید همواره در نظر گرفته شود که حتما نوسان گیر برق به طور مجزا قبل از برق ورودی به دستگاه نصب گردد و از 2 فاز شدن دستگاه حتما جلوگیری به عمل آید. تعمیر برد های الکترونیکی با وجود سخت بودن ولی امکان پذیر می باشند. بهترین راه این می باشد قبل از وقوع هر مشکلی برای برد درب اتوماتیک خود از بوجود آمدن مشکل جلوگیری نماییم.
هنگامی که کنترل باکس خراب می شود، تکنسین باید آن را باز کند و مدار های آن را مورد بررسی قرار دهد. در پایان این فرآیند پر اهمیت، کنترل باکس باید دوباره برنامه ریزی شود چرا که همه تنظیمات قبلی آن پاک شده اند.

آیا نیاز به تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای دارید؟

متخصصان و تکنسین های برکا کالا در سریع ترین زمان ممکن خود را به محل اعزام و شروع به تعمیر درب مورد نظر می‌کنند.

خدمات تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای برکا کالا